Strategii Spa – de ce discountul nu este o tactica atat de fericita?

Pentru ca reduce veniturile in timp ce submineaza valoarea perceputa a serviciilor. Stiu ca este greu sa vinzi daca nu poti oferi discount – dar valoarea serviciilor din spa nu trebuie relativizata . Ceea ce vindem este o experienta. Ceea ce vreau sa spun este ca oamenii aleg sa aiba aceasta experienta , nu este ceva absolut necesar , cum ar fi mancarea , mobila , masina. Este ceva ce fac pentru ei – de aceea spa-urile ar trebui sa pazeasca perceptia valorii pe care o ofera.

Sunt promotoarea vanzarilor- sunt! Sunt pro vanzare si stiu ca la sfarsitul zilei conteaza cat ai incasat in balanta cu cat ai cheltuit pentru acele incasari . Dar ai o marfa atat de ´handle with care ´, a carei valoare intrinseca rezida in chiar faptul ca este un produs de lux. Nu exista spa-uri care sa nu fie lux  pur. Cand oferi discount se creeaza o modificare de perceptie – se naste o intrebare : oare chiar merita sa platesc atat de mult pentru aceasta experienta? Pretul acesta reflecta exact valoarea masajului?

Acesta e un motiv pentru care nu sunt adepta discounturilor in spa. Mai sunt si altele ...

Unul ar fi ca adesea nu iti rezolvi problemele : un client nesatisfacut de un serviciu nu va fi ´rascumparat´  platind mai putin. Oaspetii atrasi cu 50% off sunt de o alta categorie decat cei pe care i-ai targetat cand ai creat grila de preturi . Cei care au cumparat cu un pret mai mic nu vor deveni clienti fideli , cumparand apoi produsul cu pretul normal , chiar daca le place ce-au cumparat. Eventualele referinte pe care le primesti de la clientii cu discount iti vor atrage tot clienti pentru produsul discountat.

Si apoi, sa oferi discount este varianta cea mai simpla de marketing. Si cea mai urata...Marketingul  inseamna arta , creativitate , sexy ! Ceea ce esti tu si produsul tau ar trebui sa aiba o poveste atragatoare in spate , care sa faca oamenii sa fie asociati in aceasta istorie.

Discountul poate atrage dupa sine un val de cash rapid, dar mai mult ca sigur va fi urmat de tacere . Cand creezi un pachet , un serviciu , vrei ca oaspetii tai sa reactioneze la ceva si mai nou , si mai de dorit decat inainte. Discounturile nu vor face asta .