Parteneriatul cu vendorul
Ai ales un brand in spa-ul tau pentru ca filosofía sa te reprezinta . L-ai ales sa vorbeasca despre tine clientilor cu aceeasi grija cu care o face personalul tau . Tine minte – cu vendorul esti intr-un parteneriat , amandoi va sustineti reciproc , aveti grija sa nu va patati imaginea , impreuna va (re)prezentati in fata clientului final .
Ce trebuie sa ai in vedere in relatia cu vendorul :
- Sa aveti o filozofie similara: daca approach-ul tau este dirijat catre medicina alternativa , daca esti pasionat/a de Ayurveda , de aromoterapie si herbologie , daca stii cate in luna si-n soare despre practicile holistice si integrative dirijeaza-te catre produse care sa-ti sustina pasiunea : Sodashi ,Ytsara , Sundari , Litya sunt acolo pentru tine. Daca dimpotriva ceea ce cauti este focus, target pe rezultat imediat , tehnologie dermatologica orienteaza-te catre branduri cu ´livrare imediata ´ - Kerstin Florian , Clarins , Payot etc .
- Suport si asistenta in training : echipa ta e in evolutie , unii vin , altii pleaca. Apar tratamente noi , ingrediente noi – negociaza un contract care include trainingurile . (Ar fi multe de spus despre acordul cu vendorul - atentie la semnarea contractului ;vorbeste despre aspecte ca asistenta la lansarea spa-ului , carduri cadou , PR comun etc )
- Analiza costurilor per tratament : asigura-te ca iti poti permite un anumit brand . Daca pozitionarea ta pe piata (locatia , competitorii) nu permit un adaos consistent , intre comisioanele si salariile platite , costuri administrative si costul tratamentului s-ar putea sa iesi in pierdere . Daca ai posibilitatea , verifica ,cu unul dintre spa-urile unde produsul mai este plasat daca analiza costurilor este verídica .
- Educatie : educatia in ceea ce priveste un brand un consta doar in traininguri . Lucrez chiar in prezent cu 3 branduri fantastice care ofera de exemplu training online . Educatia consta in cursuri , manuale ,certifícate , continua miza pe filosofía de brand de regasit in toate procedurile si prin toti terapeutii , imbunatatirea cunostintelor generale asupra terapiilor si manualitate , intr-un cuvant :crestere .
- Sinergii de retail / preturi - aici sunt cateva lucruri de luat in calcul . Unul este , asa cum spuneam , posibilitatea spa-ului de a practica preturile sugerate de retailer . Doi , abordarea retailului de catre brand ( sunt produsele usor de identificat , usor de propus , exista sustinere in presa media si online vizavi de produse ?) . Trei , se aliniaza ca pret cu alte branduri secundare sau principale , dupa caz , de regasit in spa? ( nu introduce un brand foarte scump alaturi de un brand foarte ieftin – promovarea unui produs este foarte targetata si s-ar putea sa creezi confuzie cu mesajul tau) . Patru , verifica unde mai sunt plasate produsele vendorului ( alte spa-uri , shop virtual , farmacii etc.) – preturile tale trebuie aliniate celorlalti.
- Ambalajul – felul in care un produs arata este important . Trebuie sa fie in concordanta cu locatia ( vedeti La Bulle Kenzo Spa , creat in jurul produselor Kenzo Spa , un spatiu ludic , japo, sofisticat si modern , sau institutul Carita , Paris , creat in jurul ideii de rafinament simple parizian ; ambalajele Carita sunt albe , simple , cu grafie neagra , amintind de Karl Lagerfeld si Chanel ) . Clientii aleg cu ochiul si mirosul , dupa recomandarea terapeutilor si pana sa vada propovaduitele efecte .
- OPERATIONAL,
- MARKETING,
- MANAGEMENT
- vanzari spa,
- retail,
- finante spa,
- audit,
- meniu spa,
- profitabilitate,
- training,
- ROI,
- produse spa