CONTROLUL CALITATII IN SPA. Jocul celor 20 de intrebari

Astazi vorbim despre calitate si ma adresez liderilor de spa , directorilor si managerilor care trebuie sa instituie un control al calitatii si standardelor cu cat mai mare acuratete si precizie . Controlul calitatii ,´CTC´ -ul ☺ , inseamna pozitionarea strategica a spa-ului pe un drum de succes.

Un sistem de control al calitatii include toate procesele si cunostintele pe care personalul trebuie sa le posede , cum sa ofere tratamente si servicii consistente din punct de vedere al eficientei, igienei si securitatii, care sa intampine si sa se muleze pe nevoile oaspetelui .

Raspunde la intrebarile de mai jos si analizeaza cat de implicat esti ca lider in controlul calitatii :

  1. Cunoaste personalul filozofia spa-ului, valorile si misiunea sa si le aplica in munca lor de zi cu zi? Inca din faza de proiect aceste valori trebuie definite si prezentate staff-ului. E important ca ei sa stie cine sunteti si unde va indreptati si sa prezinte oaspetilor o imagine pozitiva si impactanta, de grup. Include aceasta filozofie in ´declaratia de intentie´ de pe pagina ta de web si in manualul de standarde .
  2. Exista un manual de proceduri in uz care sa poata fi consultat de personal oricand este nevoie si de care sa te poti folosi pentru verificari? Cu cat mai multa informatie cu atat mai bine: instituie reguli pentru igiena si securitate, pentru proceduri de tratament si standarde spa
  3. Personalul are toate informatiile de care are nevoie pentru a-si desfasura munca in cele mai bune conditii? I s-a explicat in amanunt care este informatia care se inregistreaza in spa si de ce? Stie unde sa gaseasca aceste documente?
  4. Exista regulat sedinte de brainstorming unde personalul trebuie sa participe activ? Oamenii uita si se rutineaza chiar si in job-urile care le plac. Instituie in spa-ul tau sedinte saptamanale - a caror structura trebuie modificata din cand in cand. Aceste sedinte folosesc pentru educatie nu pentru plangerile angajatilor: se vor reaminti procedurile cheie, tehnici de vanzare si se vor identifica ariile de imbunatatire. Cu cat mai mult implici oamenii, cu atat mai bine.
  5. Ai instituit targete saptamanale, lunare si anuale pentru spa? Totul este masurabil si ai face bine sa ai in vedere acest lucru. Compara in continuu profitul de la o saptamana la alta si de la o luna la alta , vanzarile de servicii si de produse, in functie de aria de expertiza a fiecarui angajat si pe tot spa–ul.
  6. Evaluezi cifrele? Costurile, profitul, aportul fiecaruia, eventuale cresteri sau descresteri, raportate la investitia initiala trebuie permanent analizate si interpretate.
  7. Se inregistreaza o evolutie? Cum inregistrezi, cum masori, cum evaulezi, cum cresti?
  8. Te gandesti in permanenta ce poti face ca experienta oaspetelui in spa sa fie optimizata? Ceri feedback de la acestia? Faci astfel incat sa obtii recomandari ?
  9. Personalul tau stie ce trebuie sa comunice oaspetelui? Cunoaste care sunt ´secretele´ spa –ului ce tin de back office si nu trebuie dezvaluite? Intelege ca imaginea sa in afara spa-ului afecteaza imaginea sa in spa ?
  10. Se monitorizeaza intrarea si iesirea produselor din spa, zilnic ? Daca nu exista o metodologie clara de monitorizare, atunci ´ Houston , we have a problem! ´. Analizezi consumul de produse dupa retete si in functie de ce tratamente s-au facut? Stii care sunt ariile cu probleme?
  11. Ai o metoda de inventariere prin care sa verifici ca produsele se folosesc optim si ca exista cat mai putine pierderi? Verifici valabilitatea produselor?
  12. Ai instituit reguli de igiena si sanitizare a produselor, echipamentelor, suprafetelor si personalului ? Un spa este curat ca un spital, fara mirosurile aferente, intr-un mediu cu grad ridicat de estetica .
  13. Poti demonstra ca procedurile de igiena si securitate instituite sunt eficiente ?
  14. Exista proceduri care sa anticipeze problemele si sa ofere o metodologie de abordare? Personalul trebuie sa stie sa reactioneze rapid si eficient in situatii de criza. Trebuie de asemenea sa stie care este scara ierarhica de rezolvare a unei probleme si cum o escaladezi in functie de gravitatea ei.
  15. Exista documente care sa inregistreze problemele avute si rezolvarea acestora?
  16. Exista un proces continuu de atragere a celor mai buni candidati pentru spa, fara ca acest proces sa fie amenintator pentru personalul deja existent?
  17. Exista un proces continuu de educatie si training pentru personalul existent? Exista instituita o procedura de calcul a rentabilitatii trainingurilor?
  18. Ai o conexiune buna cu toti ceilalti implicati in buna functiune a spa-ului : manager general, receptie, vanzari ( la hotel ), distribuitori, promoteri, media etc? Cunosc acestia filozofia spa-ului tau ?
  19. Exista proceduri standard si un mesaj coerent in planul tau de marketing? Imaginea ta este cursiva ?
  20. Esti conectat la realitatea nationala si internationala in industria spa ? E important sa fii familiarizat cu tot ce se intampla in jurul tau si te priveste. Informatia e putere si calitatea deriva din folosirea justa a acestor informatii.