In general despre marketing in spa. Niciodata nu va fi suficient

Astazi am avut o zi printre si panouri publicitare . Sunt in Baku- Azerbaijan pentru deschiderea noului spa eforea la Hilton. Cool, nu?

eforea spa, Hilton Baku


Vreau sa iti spun cateva cuvinte : marketing , marketing , marketing!

Inainte de a incepe orice altceva incepe cu identificarea nevoilor si dorintelor clientilor tai si traseaza targete si obiective pentru a ajunge si depasi aceste nevoi . Desi sunt multi factori care influenteaza succesul eforturilor tale de marketing , ai mai mult control asupra celor 4 P : produs , pret , plasare si promovare .

Pozitionarea produsului se refera la toate produsele si serviciile , nu doar la produsele fizice pe care le folosesti ( si vinzi ) in spa-ul tau . Deciziile legate de produs includ:


Pozitionarea pe piata din punct de vedere al pretului

Acesta este un element cheie in mixul de marketing . Deciziile vizavi de pret influenteaza tóate celelalte decizii de marketing . Inainte de a decide pretul culege cat mai multe informatii cu privire la competitie – de exemplu aici, eu am vizitat toti competitorii (de la Hyatt la Four Seasons care este inca in santier ☺) , am luat toate materialele legate de preturi si de promotiile/discounturile oferite , am facut o analiza competitiva care includea si analiza preturilor de retail, am analizat costurile per tratament si am facut o previzionare a ceea ce urmeaza sa vindem in functie de pret si cost .

Urmareste :


Plasare ( Distributie)

In functie de cum vrei sa iti plasezi produsele a trebui sa consideri diversi factori . Vei vinde doar in spa sau si online ? Daca vinzi online – exista un site de unde clientii pot cumpara mai ieftin? Cum vei lua comenzile si cum le vei trimite? Vei folosi posta , UPS , FedEx? Cum vei taxa si manevrarea produselor? Cine se ocupa de garantii?

Promotii pentru produsele si serviciile spa

Promotiile sunt un mod de comunicate care ajuta clientii ( te vor ajuta pe tine !) sa pastreze produsul in minte si stimuleaza cumpararea de incercare si repetate , Interesant , nu?

Probabil ca esti deja familiarizat cu :


Inainte de a plonja in orice activitate promotionala considera-ti obiectivele si bugetul. De exemplu, daca vrei sa introduci un nou produs sau serviciu poti obtine rezultate bune prin reclama in reviste si campanii de direct mailing catre lista ta curenta de client . Dar, daca vrei sa stabilesti recunoasterea brandului tau si leadership de piata pe termen lung va trebui sa investesti in campanii media cu spectru larg care includ televiziune,radio, ziare, reviste si internet .