Crearea proceselor spa in patru arii cheie
Spa –urile de succes au demonstrate excelenta in patru arii cheie , despre care am mai vorbit , separat sau impreuna. Pentru ca lucrurile sa functioneze fluid ai nevoie sa definesti anticipat un set de procese pentru fiecare dintre acestea.
Up the River spa la hotel Lebada, Delta Dunarii
- Spa management – aceste procese comunica ce este important pentru succesul spa-ului , defineste roluri si responsabilitati si evalueaza eficacitatea si eficienta spa-ului .De exemplu , stabilirea misiunii&viziunii spa-ului , targetele specifice , strategiile de vanzare si promovare , modalitatea de conducere si masurarea profitabilitatii .
- Experienta oaspetelui in spa – aceste procese sunt utilizate pentru crearea meniului de tratamente ,stabilirea facilitatilor si echipamentelor ,comanda de produse ,controlul felului in care se executa serviciul clienti si identificarea modurilor de a imbunatati experienta oaspetelui . Procesele pot include modalitatea de rezervare , SOP-uri , protocolurile de tratamente, serviciile add-ons ( aditionale) care pot fi incluse in meniu , extinderea facilitatilor spa sau includerea de noi servicii intr-o arie existenta, decizii legate de unde si cum vei oferi produse spa retail .
- Operatiuni Spa - aceste procese sunt proceduri back-of-house , create pentru a asigura ca spa-ul poate oferi tratamente consistente ( am mai vorbit si altadata despre cat de important este ca oaspetele sa primeasca acelasi tratament , cu aceleasi produse si urmand aceeasi procedura de protocol) si ca spa-ul indeplineste cerintele pentru optimizarea operatiunilor spa. Exemplele includ analiza nevoilor de training , training ,igiena si siguranta in spa , procesul de cumparare si primire a marfii , conditiile de pastrare ale marfii , mentenanta echipamentelor si a spa-ului .
- Imbunatatirea spa-ului - Aceste procese identifica oportunitati pentru ca spa-ul sa continue sa imbunatateasca toate aspectele legate atat de business cat si de satisfactia oaspetelui . Exemplele includ evaluarea feedback-ului de la oaspeti , analiza cauzala a problemelor ( gasirea si corectarea problemelor de la sursa ) , auto-examinarea spa-ului , folosind sisteme de audit si testare a personalului pentru identificarea aspectelor care necesita extra-atentie si imbunatatire, identificarea si corectarea surselor de pierdere.
- CONCEPT,
- CONSULTANTA,
- OPERATIONAL
- concept,
- design,
- hotel,
- horeca,
- spa in hotel,
- management,
- audit,
- proiect spa,
- trasabilitate,
- finante spa,
- proceduri