Conceptul spa horeca

Înainte de a începe orice etapă spa ce implică, cheltuirea de bani, am o sedința de brainstorming cu clienții noștri, urmat de un studiu de fezabilitate și analiza competiției. Acesta este punctul de plecare pentru definirea conceptului spa , firul conductor pentru dezvoltarea spa-ului. Cum le spun clienţilor noştri , conceptul este ceea ce transformă un spaţiu generic într-un spa autentic si intrigant . Este forţa unificatoare din spatele designului facilităţii , serviciilor şi meniurilor, care defineşte experienţa oaspetelui. Meniurile spa trebuie să fie o extensie a conceptului şi , astfel , au ca rezultat servicii memorabile ca trăire, orientate spre rezultat, care generează profit .

Spa-urile sunt cea mai ¨fierbinte¨ facilitate din industria hotelieră. Sunt un ¨ must –have ¨ pentru hotelurile de 4* si 5*, şi acum o facilitate aşteptată şi în proprietăţi mai mici ca hotelurile boutique, pensiuni de lux, ansambluri rezidenţiale sau, în viitor, city mall-uri. Când spaţiul pe care îl ai la dispoziţie este, însă, limitat, trebuie să fii creativ în legătură cu ceea ce vei folosi în spa-ul creat, şi trebuie să ştii cum poţi extinde experienţele specifice în afara celor patru pereţi ai unui spa ¨ tradiţional¨. Am aplicat deja cu succes această rețetă în propriul nostru spa, Spa d´Or, primul spa capsulă din România, care încorporează ideile de creație expuse mai jos. Tema noastră de proiect a fost ´Play, Pause, Paris!´, rezultatul fiind un spa ludic, contemporan, cu accente franțuzesti, de regăsit în meniul de terapii, în design și în specificul locației. De altfel, datorită fluiditații de prezentare, Spa d´Or a fost deja remarcat de reviste ca Forbes, The One, Elle si GQ.

În spatele fiecărui concept spa sunt două forţe generatoare : pe de o parte, informaţia în legatură cu cei care vor utiliza spaţiul respectiv şi expectativele lor , cu disponibilitatea de buget şi aşa mai departe, pe de altă parte, creativitatea de care dă dovadă consultantul spa în formarea unei idei, pe baza observaţiilor studiului.

În faza de creare a conceptului se pun bazele premisei pentru alinierea spa-ului la brand-ul care îl va patrona , se stabileşte o identitate şi o poveste şi se constituie ¨rama ¨ pentru arhitectura şi designul locaţiei. Dacă ¨acumularea de informaţii de afaceri este de importanţă vitală pentru cei care se ocupă de performanţa financiară şi operaţional㨠, după Julie Garrows, Managing Director, Intelligent Spas, creativitatea este relevantă şi în cazul operatorilor de spa care caută noi modalităţi de a imbunătăţi experienţele facilităţii şi de a face mai mulţi bani .

Spa d’Or Brasov, un concept ‚Play, Pause, Paris’



În definirea conceptului spa luăm în considerare :

Riserva Spa la Ramada Oradea, primul concept Wine Spa din Romania



Dacă deschizi un spa nou , sau vrei să adaugi noi oportunităţi, e important să vezi dincolo de tradiţional. Indiferent de dimensiunea locaţiei , un concept spa bazat pe creativitate te va ajuta să extinzi experienţa oaspetelui în spa sau în locaţie , să îmbunătăţeşti această experienţă , să găseşti mai multe oportunităţi de cross-marketing şi să faci un profit mai bun . Spa este un stil de viaţa aşa că nu te limita la cabinele de tratament : fii creativ , găseşte soluţii noi , locuri neexplorate care închid frânturi de ¨ viaţă spa¨. Sunt diverse aspecte ale conceptului spa care pot fi integrate pentru o abordare personalizată sau pentru a face facilităţile mai speciale. De exemplu :

Aria de retail / Recepţia

Dacă nu dispui de mult spaţiu, recepţia va include obligatoriu zona de retail. Trebuie să te gândeşti întotdeauna să ai o zonă unde să prezinţi produsele ; având în vedere că acestea sunt profitabile cu minimum de efort vei dori să extinzi oportunităţile de retail .


Servicii si serviciu

Flexibilitatea este cuvântul de ordine în ceea ce priveşte ariile de tratament, şi versatilitatea pentru terapeuţii spa.


Camera de hotel

Toate spaţiile de cazare sunt centrate pe a oferi paturi şi băi comfortabile astfel încât oaspeţii să aibă un somn plăcut şi o experienţă luxoasă in baie .


Restaurante

Tuturor ne place o masă copioasă şi un vin bun . Meniul restaurantelor poate include opţiuni sănătoase pentru cei care nu vor să cheltuiască foarte mult pentru fiecare masă .


Afară

Belaqva Spa la Kronwell Brasov, un concept urban ‘Empire State of Mind’


În concluzie , conceptul spa, fază determinantă în crearea unui spa , înseamnă mult mai mult decât simpla înşiruire a caracteristicilor cunoscute , astfel încât nu trebuie să te îngrijorezi dacă nu ai spaţiul , sau resursele pentru a construi un spa mare sau ¨ tradiţional¨. Este important să cauţi experienţe spa multi-dimensionale, tentante , plăcute , bogate, plurisenzoriale. Dacă ştii că există o piaţă pe care o poţi atrage, sau dacă doreşti să atragi clienţi sensibili la stilul de viaţă spa, consideră ideile şi expunerea de mai sus ca mijloace pentru a oferi şi integra experienţe spa în diverse locaţii. Acest lucru se va reflecta pozitiv asupra centrului tău : pe de o parte oaspeţii vor avea o paletă lărgită de senzaţii, pe de altă parte , acest lucru va constitui o ¨ baghetă magic㨠de marketing , pentru a familiariza neiniţiaţii cu multe din elementele unei experienţe spa. Cu timpul , vor aprecia terapiile spa mai tradiţionale şi vor deveni oaspeţi permanenţi , care revin şi te recomandă . În acelaşi fel , connoisseur-ii vor fi recunoscători pentru micile plăceri şi rafinamente pe care le oferi. Un spa se naşte în jurul dorinţelor clienţilor tăi prezenţi şi viitori .