Ce trebuie sa stiu la deschiderea unui spa

Conform unor date statistice industria spa este una dintre pietele cu cea mai rapida crestere din lume. In plus, 70% dintre spauri au o afacere care se extinde. Si nu poti porni printre hatisurile intortocheate ale acestui sofisticat business fara un plan solid care sa te tina cu picioarele pe pamant ( si, crede-ma, e greu sa fii cu picioarele pe pamant cand totul in jurul tau e ´liber la fantezie´!). Spa-urile profitabile se bazeaza pe o utilizare eficienta a camerelor de terapie, maximizarea utilizarii terapeutului ( vanzarea orelor care nu sunt de varf- conversie mare de retail- retinere – referinte sunt pilonii de baza in cantarirea meritelor unui bun terapeut), un trafic fluid in spa, buna contabilitate. Dupa ce am lansat cateva spa-uri in ultimii ani am identificat o suma de pasi pentru dezvoltarea unui business de succes.

  1. Fa-ti un board de idei. Creierul tau lucreaza mereu, zi si noapte si de multe ori dimineata un iti mai amintesti o idee absolut fantastica din timpul noptii. Eu tin un caiet langa pat, acelsi caiet calatoreste cu mine in avion si merge si la plaja.
  2. Nu porni la drum inainte de o analiza eficienta si amanuntita a competitiei. Eu fac acest lucru personal si nu prin agentii si astfel am o idee clara nu doar asupra serviciilor dar si asupra personalului, asupra gradului de ocupare si facilitatilor. La deschiderea eforea la Hilton Baku am ales sa fac acest lucru desi primisem un raport de la o agentie britanica. Lucrurile aflate pe teren s-au dovedit infinit mai pretioase, ducind la modificari de strategie de marketing.
  3. Rafineaza conceptul. A, ai sute de idei. Stiu, ploua cu ele mai ales cand esti hiper pasionat de domeniu! Toate fuzioneaza intr-o fluida si rotunda idee de design si concept? As zice pas. Alege tema, alege firul central si construieste de la acest miez. Nu amesteca tot ce ti se pare minunat pentru ca spa-urile eclectice a caror viziune un poate fi cuprinsa intr-o propozitie nu conving.
  4. Creeaza meniul de servicii.
  5. Creeaza manualele de operatiuni
  6. Fa o proiectie a costurilor si profiturilor. Eu am liste extreme de detaliate a tot ce imi trebuie in felurite formate. Stiu costurile, furnizorii, diferentele de produs. Stiu cat ma costa pe metru patrat sau pe zone.
  7. Gaseste-ti personal! Atitudine si cunostinte si pasiune si experienta si empatie.. si limba engleza. Trebuie sa mai spun ceva ? Eu organizez dupa primul interviu doua probe practice- din experienta multi terapeuti sunt emotivi si nu fac o prima proba optima. Stiu ce ganditi, pai si in fata clientului vor fi pentru prima oara, uneori. Nu este acelasi lucru : presiunea posibilului job plus mediul nefamiliar si intelegerea faptului ca sunt testati atarna greu in balanta.
  8. Training. Nu pune in fata oaspetelui terapeuti care un cunosc in detaliu meniul de servicii ( si cum se pronunta terapiile , sic!) si care un au avut timp sa se familiarizeze cu produsele, manevrele si protocolurile cu care lucrezi.
  9. Pregateste ziua de deschidere. Poti face un test de prieteni cu 2-3 zile inainte. E bine si pentru terapeuti, si pentru prieteni si pentru oaspeti.
  10. Mentine-ti vie pasiunea si ofera calitate!