Prima vizita la spa a unui oaspete

Sunt una dintre persoanele care prin natura meseriei si prin natura proprie ( addicted to spa) vorbesc, citesc , gandesc despre spa aproximativ 10 ore /zi. Deci .. stiu cateva lucruri ☺. Dar imi amintesc de prima vizita intr-un spa si stiu ca nu a fost cea mai relaxanta experienta. Si fac pariu ca sunt multe persoane care experimenteaza acelasi sentiment de usor discomfort prima data cand viziteaza un spa .

Un studiu arata ca trei sferturi din populatia generala nu a vizitat niciodata un spa. Dintre cei care merg , o mare parte nu merg frecvent si o parte sunt nou-veniti, fiind in primul lor an ca si consumatori . Prima data intr-un spa poate insemna foarte mult : de acest lucru depinde daca se vor intoarce , daca vor deveni clienti fideli , ce vor spune altora . Deci , pentru a te asigura ca prima vizita a acestora un este si ultima trebuie sa le depasesti temerile si sa ii calmezi – o vizita la spa presupune foarte multa intimitate cu o persoana straina chiar din primul moment.

eforea spa la Hilton Oradea


Procesul unei astfel de vizite este cam asa:

Rezervare -> Intrare-> Schimbare in vestiar -> Asteptare -> Tratament -> Sfarsitul tratamentului ->Iesire

¨Nou-venitii´ se pot clasifica in doua categorii : cei care nu au fost niciodata intr-un spa si cei care nu au mai experimentat niciodata serviciul rezervat. Pentru ambele grupuri principalul beneficiu cautat este eliminarea stresului dar , pentru multi , o vizita la spa poate crea uneori mai mult stres decat se elimina.

Cand se ia o rezervare de obicei ´ se simte´ un novice in ale spa-ului :acestia nu stiu exact ce vor , sunt confuzi , nu stiu diferentele intre diverse tipuri de masaj , de exemplu iar dupa intrebarile pe care le pun iti dai seama daca au mai fost sau nu la spa. Raspunsul la cum poti face asta ? Training , training , training! Persoanalul trebuie sa isi dea seama dupa anumite indicii si sa evite intrebari care ar putea cauza discomfort clientului fiindca acesta nu stie ce sa raspunda .De asemenea trebuie sa se explice intregul proces spa cand oaspetele soseste . Fiecare spa are regulile sale , chiar daca ai umblat prin o multime de spa-uri nu vei sti de la sine ca la Four Seasons primesti papuci pe cand la Mariott trebuie sa ii cumperi. Mai degraba decat sa dai oaspetilor brosuri sau sa ii indrumi catre site-ul tau alege o abordare proactiva : explica la telefon sau in fata , la rezervare , intr-un limbaj simplu , optiunile de tratament , spune-le ce sa aduca su cu cat timp mai devreme sa soseasca. Explica valoarea relaxarii dinainte de tratament .

La sosirea oaspetelui fii atent la prima impresie – cuvantul de ordine este´ bine ai venit´ in atitudine si gest . Foloseste-le numele . fii personal . Chiar daca ai scripturi si coduri de conduita pentru personalul tau ,fa-le personale si prietenoase. Mie una imi place daca receptionista este zambitoare , calda si nu foarte scortoasa … La prima vizita in spa nu stii la ce sa te astepti – un nou venit nu este obisnuit sa fie atat de rasfatat si tratat ca o mica vedeta – incurajez o conversatie casual . Adica , in loc de ´Bine ati evnit la spa ´ - ´Buna ziua , ce mai faceti?´. Trateaza-i ca si cum ar fi oaspeti in propria-ti casa .

Schimbatul hainelor in vestiar este o faza de tranzitie foarte importanta. Da-le informatii in legatura cu ce haine sa pastreze , astfel incat sa fie confortabili . Aminteste-ti ca nuditatea (totala sau partiala ) in fata unui strain- terapeutul este una dintre principalele problema in spa . Explica procedeul de drapaj si mentioneaza profesionalismul terapeutului .

Pentru un nou venit , asteptarea unui tratament este ca asteptarea pentru orice alta rezervare . Inca nu stiu sa foloseasca timpul dinaintea procedurii pentru a se relaxa si a se pregati emotional . Pentru multi e un timp mort . Arata-le sauna si hamammul , explica beneficiile acestora . asigura-te ca spui timpul exact de asteptare .

In sfarsit tratamentul …pentru orice oaspete momentul in care intra in camera de tratament inseamna momentul in care se pot relaxa . Asigura-te ca , comunicarea intre receptie si terapeuti este optima si ca nu se repeta intrebarile. In acest moment oaspetele vrea doar sa stie ce , cum si unde .Acesta e momentul de relationare intre cei doi , momentul in care terapeutul explica tratamentul si incepe sa relaxeze. Ceea ce oaspetele simte cu terapeutul e definitoriu pentru intreaga experienta. Se vrea profesionalism, experienta , intelegere . Comunicarea clara e importanta , de asemenea , la sfarsit asigura-te ca exista destul timp pana la urmatorul tratament astfel incat oaspetele sa nu simta ca este grabit .

Tratamentul s-a terminat ,oaspetele este imbracat si pe punctul de a pleca . Dar suntem inca departe de a fi terminat cu motívele de ingrijorare. Un punct ar fi retailul – propunerea si vanzarea de produse. Ok , aici e treaba managerului sa faca din retail un punct atractiv pe agenda terapeutilor . Desi absolut necesara pentru o afacere profitabila , ceea ce se vinde si cum se vinde este important . Din nou , o experienta personalizata este abordarea potrivita . O alta problema spinoasa este tips-ul , gratuitatea . Daca oamenii sunt nesiguri daca sa ofere tips sau nu , de obicei nu o vor face. Receptionista poate oferi ghidaj intreband oaspeti daca vor sa adauge un tips sau nu . De asemenea pot informa ca gratuitatea medie este de 15% -20% din serviciu .

O data oaspetele plecat experienta nu s-a incheiat . Asigura-te ca totul a fost conform sau peste asteptari , sau daca au existat probleme le stii- un simplu telefon peste cateva zile va ajuta in aceasta directie . Nu va fi terapeutul cel care suna ci managerul – daca terapia a fost nesatisfacatoare clientii nu o vor spune terapeutului pentru a nu-l jigni . O prima vizita la spa este destul de stresanta dar cu rabdare si efort puteti transforma acesti oaspeti in vizitatori frecventi .