Mituri demitizate pentru spa-uri

Vorbeam in seara asta cu prietena mea despre ce e de facut intr-un spa pentru a maximiza profitul si de ce este o linie de demarcatie clara intre un spa care ´merge´ si cel care sta: se porneste de la acelasi design fantastic, se lucreaza cu aceleasi minunate produse dar unul este tren deraiat in timp ce celalalt este un Ferrari la care se face coada pentru a-l incerca.

Spa-urile creeaza prin structura lor detailisto-perfectionista o serie de temeri si abordari eronate care nu fac decat sa adanceasca prapastia intre profit si posibilitatea acestuia de a se materializa. Am vrut sa reiau temele/temerile cheie intr-un spa si sa le demontez una cate una.

1.Finante

Lucrez in Romania de ceva timp de acum si inca nu am cunoscut om de spa care sa fie foarte aplicat pe numere si nu doar sa inteleaga, dar sa se si pasioneze de a analiza si a descifra rapoarte. Este de la sine inteles ca un spa manager trebuie sa inteleaga raportul dintre venituri si costuri – dar asta este o presupunere hazardata in context real. Ce aud cel mai adesea este ´ nu ma pricep la finante´. Am spus-o si eu , atat la job ( inainte de a-mi fi explicate feluritele rapoarte si a intelege ca e super distractiv sa generezi bugete, statistici, grafice comparatii intre ce ai previzionat si ce ai analizat etc.) cat si in clasa a 8-a (inainte de a-mi fi explicate diferitele teoreme si rapoarte intre cifre, dupa care am luat 10 la admitere). Chestiune de putere: a intelege resorturile si rezultatele actiunilor tale in spa iti da siguranta, face sa un fii niciodata luat pe nepregatite si iti creeaza o pozitie de forta pe piata. Deciziile pe care le iei vizavi de afacerea ta trebuie sa se bazeze pe adevaruri. Adevarurile nu pot fi pe jumatate. Cateva puncte cheie:


2.Personal

Personalul vine pentru bani si sta pentru o cariera. Nu face greseala sa crezi ca, daca la munca este distractie si se castiga bine , vor sta. Daca stii sa creezi staruri, daca stii sa ii motivezi si sa ii educi in directia unei dezvoltari personale precise si continue , ai castigat.


3.Marketing

Cred ca un pot emfaza indeajuns importante unui plan cand vine vorba de promovarea spa-ului tau. Un am incredere in cei care, dupa ce viziteaza 10, 20 de spa-uri ca si oaspete au impresia ca stiu absolut tot ce este de stiut despre cum se vinde un spa. Tu, ca si client vezi doar rezultatul final al tuturor mecanismelor utilizate de managerii spa-urilor. Nu poti intelege din vizitarea alotor spa-uri cine sunt clientii tai, cat sunt acestia dispusi sa cheltuiasca si pentru ce ar cheltui acesti bani.

Cand iti faci planul financiar clarifica bugetul exact pe care esti dispusa sa il cheltuiesti pentru marketing. Apoi creeaza un calendar de promovare, care sa aiba un target foarte bine definit:


4. Relatia cu clientii

Exista o tendinta de a angaja in baza principiului conform caruia daca angajezi oameni carora le place sa stea printer oameni va fi suficient si ei se vor descurca de la sine. Si eu angajez pentru atitudine. Si eu cred ca, daca esti construit genetic sa vrei sa faci oamenii fericiti, sa cauti sa faci tot ce este posibil pentru a le depasi asteptarile atunci vei face o treaba excelente in spa. Dar iluziile mele se opresc aici. Adevarul este ca angajam pentru atitudine dar functionam in baza unui sistem foarte bine pus la punct.Excelenta in serviciul clienti un se bazeaza pe intuitie, ci pe proceduri.